DTU udvider samarbejdet med det koreanske tekniske universitet, KAIST

DTU's rektor Anders Bjarklev deltog i starten af marts i den danske erhvervsdelegations besøg i Sydkorea. I den forbindelse underskrev han og rektoren for det koreanske tekniske universitet KAIST en aftale, der udvider samarbejdet til også at omfatte innovation og entreprenørskab.

Anders Bjarklev talte blandt andet på det officielle møde i den dansk-koreanske vækstalliance og fremhævede det værdifulde forsknings- og uddannelsessamarbejde, DTU har med KAIST. Præsident Kang kvitterede med at sige, at KAIST har mange internationale samarbejdsaftaler, men ser samarbejdet med DTU som en rollemodel.

De to universiteter vil blandt andet publicere hinandens patenter på deres respektive hjemmesider, og de studerende vil blive opmuntret til at deltage i venskabsuniversitetets konkurrencer; KAIST-studerende i DTU’s innovationskonkurrence Grøn Dyst, og DTU-studerende i Kaist Global Idea Competition, som fokuserer på at løse presserende, verdensomspændende problemer inden for områderne energi, miljø, vand og bæredygtighed m.m.