DTU bedst i Norden

På den netop offentliggjorte Leiden Ranking er DTU fortsat det bedst placerede nordiske universitet.Samtidig fastholder DTU sin placering som nr. 6 i verden, når der gælder sampublikationer med erhvervslivet.

Leiden Ranking sammenligner universiteterne fagområde for fagområde, og er derfor internationalt anerkendt som det bedste bud på en tilnærmelsesvis objektiv metode til sammenligning af universiteter.

Ranglisten er baseret på, hvor meget publikationer fra de listede universiteter citeres, og hvor meget universiteterne samarbejder med andre.

På "Collaborative Publications with Industry"-indikatoren er DTU på placeret som:

Nr. 2 i Norden
Nr. 4 i Europa
Nr. 6 i verden

Leiden Ranking

• Ledien Ranking 2015: http://ow.ly/NbFUF

• Leiden Ranking tager udgangpunkt i en liste med de 750 største universiteter i verden baseret på antallet af Web of Science publikationer i perioden 2010-2013.

• Ranglisten udarbejdes af forskere ved Centre for Science and Technology Studies (CWTS) på Leiden University i Holland.