DTU, 101

DTU nr. 185 på Best Global Universities Ranking

Best Global Universities Ranking er netop blevet offentliggjort af det amerikansk mediehus U.S. News & World Report, der er kendt for at udarbejde rankinglister over amerikanske High Schools, Colleges, Grad Schools etc. De har nu for første gang udarbejdet en internationale ranking, hvor DTU placerer sig som nr. 185.

I rankingen måles universiteterne på ti kategorier, der bl.a. omfatter internationalt omdømme, videnskabelige publikationer, citationer, internationalt samarbejde og antal tildelte ph.d. grader.

Du kan læse mere om Best Global Universities Ranking her.

Rankinglisten vil desuden blive tilgængelig på: http://www.dtu.dk/Om-DTU/Ranking, hvor der også er samlet oplysninger om bl.a. Leiden Ranking, THE World University Rankings og QS World University Rankings.

Indikatorerne for Best Global Universities Ranking er:

• Global research reputation (12,5%)
  • Regional research reputation (12,5%)
  • Publications (12,5%)
  • Normalized citation impact (10%)
  • Total citations (10%)
  • Number of highly cited papers (12,5%)
  • Percentage of highly cited papers (10%)
  • International collaboration (10%)
  • Number of Ph.D’s awarded (5%)
  • Number of Ph.D’s awarded per academic staff member (5%)