Photo: The University of British Columbia

Canadisk topuniversitet og DTU skal arbejde tættere sammen

Fødevarer, fisk og landbrug
DTU har netop underskrevet en aftale med University of British Colombia i Canada om at udvide samarbejdet inden for forskning og uddannelse.

DTU og det canadiske University of British Colombia (UBC) har indgået en aftale om et tættere samarbejde om forskning og uddannelse.

På uddannelsesdelen er det nu blevet muligt for op til 85 DTU-studerende årligt at komme på udveksling. Det gør aftalen til DTU’s hidtil største aftale om udveksling. Samme antal UBC-studerende kan rejse den anden vej og læse på DTU.

Foto: Anne Mette Holt
DTU's rektor Anders Overgaard Bjarklev (tv.) og rektor for University of British Colombia, Santa Ono, underskrev samarbejdsaftalen i Canada den 11. oktober 2016. Foto: Anne Mette Holt.

Det akvatiske område er et af de faglige områder, hvor samarbejdet skal udfoldes inden for såvel forskning som uddannelse, og vil bl.a. omfatte felter som oceanografi, miljøvidenskab, fiskeri, zoologi og biologi.

UBC er blandt de højest rankede universiteter i verden - iflg. UBC’s eget website ligger universitetet på 34.-pladsen i Times Higher Education world rankings. UBC har over 61.000 studerende indskrevet – størstedelen studerer i Vancouver (knapt 53.000), mens resten er tilknyttet Okanagan Campus.