DTU er på Folkemødet for tredje år i træk. Foto: Bornholms Regionskommune.

Kom og hør ingeniørfortællinger på Folkemødet

Energi Medicin og medicoteknik Materialer Rumforskning Transport og logistik Elektroteknologi
DTU og Ingeniørforeningen IDA deltager på Folkemødet i et fælles telt, hvor vi har samlet en bred vifte af debatter og arrangementer med fokus på bl.a. energilagring og sundhedsteknologi. Kig indenfor i ingeniørernes telt fra torsdag den 11. til søndag den 14. juni.

Under navnet ’Debat Lab’ slår DTU og Ingeniørforeningen IDA igen i år et fælles telt op på Cirkuspladsen i Allinge for at fortælle samfundsrelevante ingeniørhistorier. I år fokuserer vi bl.a. på energilagring og sundhedsteknologi samt på fremtidens forventede ingeniørmangel.

Det sker bl.a. med debatter om, hvordan vi styrker naturfagene i folkeskolen og gymnasierne, hvilken rolle energilagring får i fremtiden, og hvordan den teknologiske udvikling forandrer og fornyer vores samfund.

Folkelige indslag

Vi byder også på mere folkelige indslag i ingeniørernes telt. Som noget nyt deltager DTU’s studenterorganisation Polyteknisk Forening (PF), der planlægger et brætspil i menneskestørrelse, hvor man kan gå en tur igennem uddannelsessystemet. I vores andet telt ’Tech Lab’ kan du se nogle af fremtidens løsninger inden for sundhedsteknologien, bl.a. 3D-ansigtsfoto og ultralydsskanning af blodets bevægelse.

Derudover byder vi på DTU ScienceShow, der underholder med eksplosioner, farver og gode historier med det formål at vise, at naturvidenskab er sjovt, fascinerende og relevant. Som vanligt kan du også smage øl fra DTU Bryghus.

Du finder ’Debat Lab’ og ’Tech Lab’ på Cirkuspladsen i Allinge (C6 og C5). Desuden kan du finde os til mange af de andre arrangementer på Folkemødet, hvor vi bidrager til samfundsdebatten.

Se DTU og IDA’s program.