Foto: DTU

Niels B. Christiansen og Eva Berneke nye medlemmer af DTU’s bestyrelse

DTU’s repræsentantskab har udpeget cand.polyt, MBA Niels B. Christiansen og cand.polyt, MBA Eva Berneke som medlemmer af universitetets bestyrelse. Niels B. Christiansen er udpeget fra pr. 1. januar 2015, mens Eva Berneke indtræder 1. januar 2016. Begge medlemmers udpegningsperiode udløber den 31. december 2018.

Niels B. Christiansen er adm. direktør for Danfoss, og har tidligere haft lederstillinger inden for den elektroniske industri og konsulentbranchen. Han har endvidere en solid erfaring som bestyrelsesmedlem og -formand, aktuelt i Axcel A/S (formand), A.P. Møller - Mærsk A/S og William Demant Holding A/S.

Eva Berneke er adm. direktør for KMD, og har tidligere haft lederstillinger inden for IT og telekommunikation og konsulentbranchen. Hun har solid erfaring som bestyrelsesmedlem og -næstformand, aktuelt i Lego A/S, Schibsted ASA samt CBS (næstformand). Eva Berneke er endvidere medlem af Nationalbankens repræsentantskab fra 1. april 2015.

I anledning af Repræsentantskabets udpegning udtaler bestyrelsesformand Per Falholt:

”Jeg er meget glad for Repræsentantskabets udpegning af Niels B. Christiansen og Eva Berneke som nye medlemmer af universitetets bestyrelse. Begge medlemmer komplementerer på fortræffelig vis den nuværende bestyrelses kompetencer. Niels B. Christiansen har betydelig international erfaring på topledelses- og bestyrelsesniveau, og har indsigt i forskning-, udvikling og innovationsbehov hos børsnoterede, globale markedsaktører inden for ingeniørtung produktions- og servicevirksomhed. Eva Berneke har ligeledes en betydelig international erfaring og omfattende indsigt i globalt orienterede, kreative produktions- og servicevirksomheders værdiskabelse. Hun har tillige indsigt i den offentlige sektors vilkår, dels gennem sin næstformandspost på CBS, dels som IT-partner og leverandør af løsninger til det offentlige.

Jeg er overbevist om, at bestyrelsen med disse to kapaciteter ombord, vil stå meget stærkt i den fortsatte udvikling af DTU som et førende teknisk eliteuniversitet med en fortsat stigende international dimension.”

Eventuelle spørgsmål i relation til udpegningen af Niels B. Christiansen og Eva Berneke kan rettes til bestyrelsesformand Per Falholt på tlf. 3077 3169.