Studerende i Grønnegården

DTU går 40 pladser frem på global top-500 ranking

Ifølge en ny rangliste fra National Taiwan University er DTU nummer 144 blandt verdens bedste universiteter.

På den seneste rangliste over verdens 500 bedste universiteter fra National Taiwan University går DTU 40 pladser frem fra en placering som nummer 184 i 2015 til nummer 144 i år.

I Europa indtager DTU ifølge det taiwanesiske universitet en 54. plads, hvilket er en fremgang på 22 pladser i forhold til 2015. I Norden indtager DTU 8. pladsen, hvilket er to placeringer bedre end året før.

På Engineering-listen er DTU nummer 36 på verdensplan (to pladser frem), i Europa nummer 6 (uændret) og i Norden nummer 1 (uændret).

Ranglisten tager sit udgangspunkt i de videnskabelige artikler der er registreret i Thomson Reuters’ Web of Science Det er tiende gang NTU udsender ranglisten “NTU Ranking Performance Ranking of Scientific Papers of World Universities 2016”.