Foto: Vibeke Hempler

DTU går frem på QS World University Rankings

DTU går i år fire pladser frem på verdensranglisten QS World University Rankings.

DTU er gået fra nr. 116 til nr. 112 på ranglisten QS World University Rankings, som netop er offentliggjort. Også i forhold til europæiske universiteter ligger DTU bedre i år, idet vi er gået fra nr. 43 til nr. 39. I Norden ligger DTU som nr. 5 imod nr. 6 sidste år.

Ranglisten er i år udvidet med 52 universiteter og dækker nu i alt 1.011 universiteter, der rangeres på seks indikatorer. DTU er gået frem på de fire, nemlig Citations per faculty, International student ratio, Employer reputation og Faculty/student ratio.

Resultatet peger således især på, at DTU’s publikationer har stor gennemslagskraft, og afspejler desuden, at universitetets andel af internationale studerende er vokset.