Photo: Colourbox.com

Forskere og forretningsfolk får iværksætteridéer til at vokse

Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion Fødevareteknologi

Iværksættere i hovedstadsområdet får i et nyt projekt hjælp til at sætte fut i deres forretningsidé indenfor fødevarer eller fødevareteknologi. I projektet hjælper forskere og forretningsfolk iværksætterne ved f.eks. at udvikle en solid forretningsplan eller løse en teknisk udfordring og derved accelerere den gode idé. Fødevareeksperter fra DTU Fødevareinstituttet deltager i projektet.

Har du en innovativ idé til en ny fødevare, men mangler hjælp til at skrue en solid forretningsplan sammen? Eller savner du den nødvendige viden for at sikre, at dit produkt bliver udviklet sikkert så det kan leve op til lovgivningen? Måske har du brug for faglig sparring til at udvikle en ny teknologi?

I så fald kan Growing Food CPH projektet være stedet, hvor din idé kan blive matchet med den faglige kompetence, der skal til for at gøre den til en forretningsmæssig succes.

DTU Fødevareinstituttet er partner i projektet, som er udviklet af investerings- og udviklingsselskabet CAPNOVA i samarbejde med Aalborg Universitet, DTU og Københavns Universitet

Start-ups får tilbudt en tredages boot camp hos DTU Skylab, hvor de udvikler deres forretningsmodel og sparrer med forskere fra et af de tre universiteter. Iværksætterne deltager også på en anden boot camp, hvor den viden og rådgivning, de får adgang til, er skræddersyet til deres individuelle behov.

Deltagerne vil i forløbet også få en mentor med de relevante forsknings- eller forretningskomptencer. Sidst men ikke mindst vil start-ups, der kvalificerer sig, deltage i en event, hvor de kan pitche deres produkt eller teknologi til potentielle investorer og partnere fra industrien.

Deadline for at søge om deltagelse er den 27. september 2017.

Start-ups i Region Hovedstaden, hvis CVR-nummer ikke er mere end tre år gammelt, kan søge om at deltage i projektet, som kører ad to omgange over en i alt fire årig periode. I hver omgang vil maksimum 30 start-ups få mulighed for at deres idé med i projektet. Det første forløb bliver sat i gang i oktober 2017.

Start-ups, som deltager i et udviklingsforløb under CPH Food, kan også søge om deltagelse i Growing Food CPH.

Find mere information på Growing Food CPHˈs website.

Growing Food CPH er støttet økonomisk af EU og Region Hovedstaden.