Opførelsen af bygning 127 på DTU Lyngby Campus er i fuld gang, og bygningen skal stå klar til studiestart sommeren 2013. Foto: Stamers Kontor

Udstilling om DTU’s byggerier

Bygningsdesign Bygningskonstruktion Byggeproduktion og byggeledelse

Udstillingen ’Developing Technical University of Denmark’ giver overblikket over DTU’s byggeprojekter 2010-2022 på DTU Lyngby Campus. Udstillingen kan opleves på DTU Bibliotek i Lyngby i april 2013.

På udstillingen ’Developing Technical University of Denmark’ præsenterer DTU de bygge- og renoveringsprojekter, der bliver udført på universitetets hovedcampus i Lyngby frem til 2022.

DTU investerer i disse år omkring fire mia. kr. i en ambitiøs udvikling af universitetets infrastruktur. Investeringerne omfatter både opførelsen af nye bygninger, vidtgående renoveringer, ombygning og indretning af nye topmoderne laboratorier.

Universitetet opgraderer samtidigt alle auditorier i Lyngby med nyt it-udstyr og udvider med flere undervisningsrum, kontorer, møderum samt lounges og cafeområder, hvor universitetets studerende og medarbejdere kan mødes, arbejde eller være sammen.

Udstillingens undertema er studiemiljø, hvor bygge- og renoveringsprojekter, som særligt løfter de studerendes faciliteter, bliver præsenteret.

Fire film

I fire korte film kan man fordybe sig i fortællingerne om visionen for universitetet, nødvendigheden af at opgradere faciliteterne til nutidens undervisningsmetoder, om livet på campus efter undervisningen samt hvordan den omgivende skovs har en indflydelse på DTU’s nye byggeri.

Se filmen ’Visionen’, hvor DTU's rektor Anders Bjarklev fortæller om formålet med at investere fire mia. kr. i byggeri.

Udstillingen kan ses frem til den 28. april 2013 på DTU Bibliotek i bygning 101 på Anker Engelunds Vej i Lyngby. Der er adgang mandag til fredag i tidsrummet kl. 8-24.

Læs mere om nogle af byggeprojekterne her