DTU-studerende på transportuddannelserne besøger DSB i 2011. Foto: DTU

DTU bevarer alle transportuddannelser

Transport og logistik
Alle DTU’s uddannelsestilbud inden for trafik, transport og logistikområderne fortsætter og berøres ikke af nedlæggelsen af instituttet DTU Transport.

I et debatindlæg på www.altinget.dk skriver transportordfører Rasmus Prehn (S) fejlagtigt, at DTU nedlægger kandidatuddannelsen inden for transport og logistik.

DTU meddelte den 19. januar 2016, at DTU Transport bliver nedlagt som en organisatorisk enhed. Hverken kandidatuddannelsen i transport og logistik eller diplomingeniøruddannelsen i trafik og transport berøres af nedlæggelsen.

Universitetet er på nuværende tidspunkt i færd med at analysere, hvordan transportforskningen og uddannelserne fremover skal forankres organisatorisk på universitetet.