Foto: Colourbox

Nyt hørecenter på DTU Elektro

Lyd

Professor Torsten Dau skal lede et nyt forskningscenter for høre- og talevidenskab på Centre of Applied Hearing Research (CAHR) på DTU Elektro. Centret hedder Oticon Centre of Excellence for Hearing and Speech Sciences og vil ansætte adskillige forskere, gæsteprofessorer, postdoc’er og ph.d.-studerende.

Centret skal gå i dybden med at undersøge, hvordan tale og musik bliver repræsenteret i hjernen. Centret vil også få et nyt laboratorium, som skal gøre det muligt at visualisere lydindtryk.

Udover internet samarbejde på DTU vil centret samarbejde med Université Paris Descartes i Frankrig, University of California, Berkeley, i USA og Danish Research Centre for Magnetic Resonance (DRCMR) på Hvidovre Hospital.

Læs hele artiklen på DTU Elektros hjemmeside her.