Coloplast og DTU har indgået et forskningssamarbejde

Kemi
Coloplast og DTU Kemi skal fremover udvikle og gennemføre forskningsprojekter med henblik på udvikling af nye innovative produkter.

Med den nye aftale skal DTU gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med Coloplast, og målet er nye innovative løsninger. Aftalen er forankret på DTU Kemi, men der er aftalt et bredt tværfagligt samarbejde, som vil omfatte andre institutter på DTU.

”Coloplast og DTU har indgået et innovations- og forskningssamarbejde, som tager udgangspunkt i specifikke tekniske og sundhedsorienterede Coloplast-problemstillinger. Og ved at arbejde tværfagligt på DTU og med Coloplast som ekstern samarbejdspartner skaber vi et dynamisk biovidenskabeligt forsknings- og innovationsnetværk, der skal danne grundlaget for nye tværdisciplinære forskningsprojekter og for nye innovative produkter,” siger direktør Erling H. Stenby, DTU Kemi og fortsætter:

”Vi ser frem til et tæt samarbejde med Coloplast og til muligheden for at tilegne os nye industrirelevante erfaringer og kompetencer.”

Coloplast definerer relevante problemstillinger inden for specifikke og velafgrænsede markedsområder, og DTU identificerer de relevante faglige kompetencer på tværs af DTUs mange kompetenceområder.

Udvalgte forskere bliver efterfølgende inviteret til at modne og i sidste ende udføre et eller flere forskningsprojekter – alt sammen finansieret af Coloplast.

Også hos Coloplast glæder man sig til samarbejdet:

”Vi ser frem til at arbejde sammen med DTUs forskere på en ny måde, hvor vi i større omfang kan trække på kompetencer på tværs af flere forskellige fagområder. På den måde har vi det bedst mulige udgangspunkt for forskning og udvikling, der skal sikre de mennesker, der benytter vores produkter, den bedst mulige løsning,” siger Vice President for Technology Hanne Everland, Coloplast.