Studenterkonkurrence

Grøn Dyst med fokus på bæredygtighed

Omkring 200 studerende præsenterede deres grønne bud på en bæredygtig verden, da studenterkonkurrencen Grøn Dyst løb af stablen fredag 24. juni.

Foto: DTU
Se vinderne af Grøn Dyst 2022 i videoen herover.

DTU arrangerer hvert år Grøn Dyst, en studenterkonkurrence lavet for at give de studerende mulighed for at præsentere deres grønne projekter for folk fra erhvervslivet. Formålet er at sikre, at fremtidens ingeniører kan integrere aspekter af social, økonomisk og miljømæssig bæredygtighed samt innovation i deres arbejde.

Grøn Dyst bliver som udgangspunkt afholdt den sidste fredag i DTU’s forårssemester.

For at deltage i konkurrencen skal de studerendes projekt:

• indeholde et element af social, økonomisk og miljømæssig bæredygtighed
  • være lavet i forbindelse med de studerendes uddannelse.

Læs mere om Grøn Dyst.

Foto: Mikal Schlosser
Category: Bachelor Course. Title: Using vibrations to replace batteries. Team: Emil Ramovic, Ryan Vossoughi og Amalie Pernille Rasmussen. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
Category: Bachelor Project. Title: Disinfection of rainwater for a wider use. Team: Victor Ryle Tamstorf. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
Category: Master Course. Title: Can the next generation of battery by made of Earth abundant rocks? Team: Chiara Spezzati. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
Category: Master Project. Title: Alcolase - an alternative to alcohol free beverages for people with alcohol flush. Team: Mads Mikkelsen. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
These students have created a plate that is made almost entirely out of seaweed. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
This student project aims after creating a nutrient-rich protein powder made from the parts of prawns that are usually thrown back into the sea. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
Also, sustainable packaging was presented during this year's Green Challenge. Photo: Mikal Schlosser.
Foto: Mikal Schlosser
A shower of confetti above the winners of this year's Green Challenge brought the day to an end. Photo: Mikal Schlosser.

Marianne Thellersen

Marianne Thellersen Koncerndirektør for Innovation og Entrepreneurskab Afdeling for Forskning, Rådgivning og Innovation Mobil: 40 51 44 10