Efter flere besøg ved DTU’s garageanlæg fra den franske specialjury for teknisk innovation, kunne Team Roadrunners modtage en eftertragtet hæder for deres brintbil, DTU Dynamo. Holdet modtager 2. prisen for et helt nyudviklet brintleveringssystem, som de studerende selv har udviklet på Institut for Mekanik, Energi og Konstruktion (MEK) på DTU
Der var kun lovord i bedømmelsen fra specialjuryen for teknisk innovation, da placeringen som nummer to blev offentliggjort ved Shell Eco-marathon. Juryen lagde især vægt på bilens fremtoning, som de kaldte både ”smuk”, ”gennemtænkt”, ”aerodynamisk superb” og ”fantastisk velindrettet for føreren”. Juryens bedømmelse startede med ordene:
”Denne bil er legemliggørelsen af de ønsker og drømme, som vi fra arrangørernes side har haft med klassen Urban Concept.”
Der ud over, blev et nyudviklet system – kaldet en brintbuffer – fremhævet. Anordningen opsamler overskydende brint fra bilens brændselscelle, så den kan give den lille elmotor et skub, hvis brint tilstrømningen på noget tidspunkt skulle blive ujævn. Dette sikrer en fantastisk brændstoføkonomi og en meget jævn køretur for piloten. Systemet er udviklet af studerende ved DTU.
”Vi startede med udviklingen af systemet i september 2004 og har løbende arbejdet med konstruktionen igennem dette forår. Det er en fantastisk fornemmelse at opleve, hvordan det utrolige arbejde som holdet har lagt, nu får anerkendelse og stor opmærksomhed fra både konkurrenter og løbsarrangører. Det er skønt at der sættes så stor pris på vores opfindelse,” siger Lasse Clausen der er en af koordinatorerne for ”motorgruppen” på Team Roadrunners.
Der var stor glæde, da Team Roadrunners kunne hæve trofæet for 2. prisen i teknisk ínnovation. 1. pladsen gik til et Schweitzisk hold, der formåede at køre en bil godt 3.700 kilometer på en liter brændstof.