Foto: Stamers Kontor

Mødested for mennesker med idéer

Produktion og ledelse Innovation og produktudvikling Entreprenørskab
DTU’s nye kraftcenter for studenterinnovation er populært fra starten og har fået en flyvende start.

En smeltedigel for studenterinnovation og -entreprenørskab. Sådan beskriver den daglige leder, Mikkel Sørensen, essensen af DTU Innovatorium. Han uddyber: ”Vi vil skabe rammerne for et kreativt miljø, hvor viden kan blive forvandlet til værdi. Det skal ikke være kreativt for kreativitetens skyld, men det skal være kreativt for værdiskabelsens skyld.”

DTU Innovatorium er et 800 m2 stort slaraffenland for idérige studerende. De kan boltre sig i prototypeværksteder med bl.a. en laserskærer, en CNC-fræser, 3D-printere og 3D-skannere. Dertil kommer et lounge-område, eventlokale samt kontor- og mødefaciliteter.
Alle herlighederne står til rådighed for studerende, som pusler med tanker om selv at starte virksomhed, eller som har indgået en samarbejdsaftale med en eksisterende virksomhed. Faciliteterne bruges også i forbindelse med kurser.
DTU Innovatorium åbnede dørene den 1. marts i år, og det er allerede en gedigen succes med op til 50 brugere om dagen. ”Vi har fået en masse henvendelser fra virksomheder og organisationer, der har innovative ideer, som kan indgå i kursusforløb, eller som ønsker at ansætte studerende til spændende projekter. Vi arbejder på højtryk for at skabe kontakt mellem virksomheder og studerende,” siger Mikkel Sørensen.