Conflux Mentor Programme

Bliv mentor for en DTU-studerende

Vil du hjælpe den næste generation af DTU’ere med at blive klar til karrieren? Bliv mentor!

Studenterorganisationen Conflux driver et non-profit mentorprogram støttet af DTU, hvor studerende matches med professionelle fra erhvervslivet.

I oktober sidste år lancerede Conflux anden runde af mentorprogrammet for studerende inden for STEM-området. Der var omkring 160 matches og en fantastisk støtte fra DTU-alumner.

Nu forbereder de en ny runde, som lanceres i oktober 2021, og de leder efter nye mentorer fra alle tekniske områder. Vi vil derfor opfordre dig til at melde dig som mentor!

Alumner fra alle aldersgrupper er velkomne – især også dem med kun få års erhvervserfaring.

Mere om programmet

Mentorprogrammet varer fem måneder fra ultimo oktober 2021 til april 2022.

Forvent at der vil være omkring 3-6 møder i denne periode mellem dig og din mentee. Den nøjagtige tidsplan for disse møder er op til dig og din mentee at beslutte.

Programmet tilbyder også tre arrangementer:

• Kick-off-event: Rammerne for jeres mentorforhold bliver fastlagt, og du og din mentee møder hinanden for første gang.
  • Mid-event: Sparring mellem mentorerne om programmet og relevante foredrag.
  • Afskeds-event: Afslutning af mentorforholdet, evaluering af programmet.

Mentorrollen er ubetalt; men du får alligevel meget ud af at være mentor:

• Muligheden for at lære en af de dygtigste studerende inden for dit fagområde at kende
  • Ny indsigt, både fagligt og personligt, fra et nyt perspektiv
  • Styrk dine kompetencer i at lede og motivere andre
  • Et bredere netværk med potentielle fremtidige kolleger fra erhvervslivet
  • Støt Corporate Social Responsibility

Bemærk:

• Mentorprogrammet kører fuldt ud på engelsk (selvfølgelig aftaler man selv i de enkelte mentorforhold, hvilket sprog man indbyrdes vil bruge).
  • Det er fuldt ud muligt at deltage i programmet virtuelt. Conflux fastlægger det endelige setup efter sommeren, når covid-restriktioner er kendt. Du vil få alle relevante oplysninger via mail, når du er tilmeldt.

Mentorprogrammet er en unik mulighed for at hjælpe STEM-studerende, og vi håber, at du vil være en del af det.

Tilmeld dig som mentor her

Conflux-teamet vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt.

Læs mere på www.conflux.dk.

Hvis du har yderligere spørgsmål til programmet, er du velkommen til at kontakte Toke Bøgelund-Andersen på tokeb@conflux.dk.