Studerende i Bygning 303 A på DTU Lyngby Campus. Foto: Kristian Ridder Nielsen

Brintbiler og raketvidenskab: DTU SommerScience byder på oplevelser for hele familien

Børn og unge kan komme på besøg på DTU i sommerferien og deltage i spændende eksperimenter og forsøg med andre jævnaldrende. De er velkomne til at tage forældre og bedsteforældre med til en fælles oplevelse for hele familien.

En helt ny verden af eksperimenter og opdagelser åbner sig, når DTU slår dørene op for børn og unge i sommerferien 2021. Det var H.C. Ørsted, som grundlagde universitetet for snart 200 år siden, og helt i hans ånd vil universitetet hen over sommeren være med til at udbrede kendskabet til og interessen for naturvidenskab til alle interesserede børn og unge.

Grønne løsninger på skoleskemaet

DTU SommerScience er en form for sommerskole, som giver børn og unge mellem 6-17 år mulighed for at udforske naturvidenskabens forunderlige verden.

De kan prøve at bygge en raket, være med til Scienceshows og opdage alt fra enzymer og programmering til brintbiler, som kan udgøre fremtidens nye grønne løsninger til gavn for mennesker og miljø. Eller de kan prøve at være junior-ingeniør for en dag ved Engineering Day. Sundhed, klima og bæredygtighed vil være gennemgående temaer i aktiviteterne. Der kræves ingen forkundskaber, bare nysgerrighed.

Tilmeldingen til DTU SommerScience er åben, og der er et begrænset antal pladser med tilmelding efter først-til-mølle-princippet. Det er en god idé at booke plads allerede nu, for da DTU i 2020 tilbød sommerskoleaktiviteter, blev alle hold hurtigt fyldt op. 200 børn og unge fik glæde af at deltage i aktiviteter på DTU i sommerferien sidste år.