Photo: Colourbox.com

Invitation til åbning af DTU Center for Hygiejnisk Design

Fødevareteknologi Fødevaresikkerhed Fødevarer, fisk og landbrug Fødevareproduktion

DTU Fødevareinstituttet og Innovationsfabrikken IPU inviterer til åbning af DTU Center for Hygiejnisk Design og reception den 28. november 2013. Centret vil kombinere forskning, uddannelse og rådgivning inden for hygiejnisk design og kan teste og godkende virksomheders udstyr til fødevareproduktion.

DTU Center for Hygiejnisk Design er etableret i et samarbejde mellem DTU Fødevareinstituttet og Innovationsfabrikken IPU. Med fokus på hygiejnisk design vil centret rådgive biotech- og fødevareindustrien, teste og godkende udstyr til fødevareproduktion, deltage i forskningsprojekter, bidrage med undervisning til ingeniørstuderende og tilbyde kurser til fødevarevirksomheder og myndigheder.

Det nye center har status som officielt EHEDG testcenter i Danmark og er ved at blive akkrediteret af DANAK til hygiejnecertificering af produktionsudstyr. EHEDG, European Hygienic Engineering and Design Group, er et europæisk konsortium af udstyrsproducenter, fødevarevirksomheder, forskningsinstitutioner og myndigheder.

EHEDG Danmark, Staalcentrum, GEA Liquid Processing og Alfa Laval har bidraget med støtte til etableringen af centret

Kom og deltag I åbningsmarkeringen af centret, se testfaciliteterne og få en introduktion til DTU Center for Hygiejnisk Design.

Program og invitation

Se program og invitation (pdf) fra DTU Fødevareinstituttets viceinstitutdirektør Anders Permin og divisionschef Mogens Arentoft, Innovationsfabrikken IPU.

Torsdag den 28. november kl. 15.00-17.00.

DTU Lyngby Campus
Søltofts Plads, bygning 222
2800 Kgs. Lyngby

Tilmelding er nødvendig via DTU Fødevareinstituttets website.

Se pressemeddelelse fra Staalcentrum, IPU og DTU om indsatsen for procesteknologi i fødevaresektoren, hvor DTU Center for Hygiejnisk Design er omtalt: Dansk styrkeposition kan blive til erhvervseventyr (pdf).