Energiøer

Vi er ikke der endnu, hvor havvind er en sikker succes

Vi mangler viden på en række punkter, som er helt afgørende, hvis udbygningen med energiøer ikke skal ende med at blive tænkt forkert fra begyndelsen, skriver professor Jacob Østergaard og divisionschef Kenneth Thomsen i debatindlæg.

Det er endnu uvist, hvor meget vindkraften i Nordsøen skal udbygges for at sætte yderligere skub i den grønne omstilling og EU’s uafhængighed af kul, olie og gas. Til gengæld står det klart, at tidshorisonten for det nye mål er kort, skriver professor Jacob Østergaard og divisionschef Kenneth Thomsen i debatindlæg. (Foto: Colourbox).

Jacob Østergaard

Jacob Østergaard Professor, Divisionschef Institut for Vind og Energisystemer Telefon: 45253501 Mobil: 25130501

Kenneth Thomsen

Kenneth Thomsen Divisionschef, Wind Turbine Design Institut for Vind og Energisystemer Mobil: 93511080