Læs eller bestil DTU's studiekatalog her.
Alle uddannelsesretninger alfabetisk
Som erhvervsorienteret universitet er målet at levere forskning på et højt internationalt niveau, der tager udgangspunkt i teori- og modelopbygning og empiri.
DTU samarbejder med erhvervsliv og myndigheder om innovative løsninger, der opstår i krydsfeltet mellem teknisk videnskab og kreativitet, teori og praksis, universitet og samfund.
DTU udvikler campus til glæde for studerende og forskningen.
Læs om byggeprojekterne
Startdato
Slutdato
Forskningsprojekt viser, at man kan nedbringe CO2-udledningen betragteligt ved at styre opvarmningen af indendørspools efter produktionen af vindenergi.
Under Nordic Clean Energy Week præsenteres DTU International Energy Report 2018, der omfatter DTU's input til Mission Innovation.
Indholdet af CO2 og metan i atmosfæren stiger og smogskyer hænger tungt over verdens storbyer. Topforskere fra hele verden har gennem Mission Innovation besluttet...
Salt og solvarme kan bruges som erstatning for fossile brændsler til opvarmning af huse. Ny ph.d.-afhandling tester to prototyper, hvor solenergi lagres i en saltforbindelse...
Torsdag den 8. oktober var DTU Fysik vært for 16 såkaldte mønsterbrydere, dygtige gymnasieelever med smag for fysik og teknisk videnskab. Eleverne deltager...
Seniorforsker Juan Maria García Lastra fra DTU Energi har fået tildelt 7 mio. kroner af Villum Fonden til at udvikle nye materialer til den næste generation...
Nyt EU-projekt med dansk deltagelse skal standardisere keramiske brændselsceller (SOFC) og elektrolyseceller (SOEC) med henblik på at fremme både udvikling...
DTU Energikonvertering har fået en nøglerolle i EU-projektet “Nano-carbons for versatile power supply modules”, forkortet NanoCaTe, der skal udvikle...
Nogle af verdens største faciliteter til forskning, udvikling og test af keramiske brændselsceller ligger på DTU.
Til næste år kan Odeon-scenen på Roskilde Festival drives af to elbiler. Det er visionen hos de tre DTU-studerende, som har bragt en elbil ud til festivalen...
Chassis og fælge er støbt i kulfiber. Rattet er printet på 3D-printere hos DTU. Bremsesystemet opsamler bremseenergi, der genbruges og hjælper til med at accelerere bilen...
Presseservice
Pressefoto