rør

Big Data fra jord til bord – Sådan kan Big Data styrke dansk landbrug og fødevareindustri

DTU har sammen med SEGES/Landbrug & Fødevarer og DI Digital kortlagt potentialet for innovation og vækst i fødevaresektoren ved at udnytte Big Data. Potentialet er beskrevet i rapporten ”Big Data fra jord til bord”.

Konkret er det beskrevet, hvad der skal til for at realisere potentialet i Big Data inden for svineavl, kvægbrug og fjerkræavl. Rapporten indeholder et katalog af mulige forsknings- og udviklingsprojekter og et sæt anbefalinger, der kan accelerere udviklingen af den danske fødevaresektor.

Arbejdet er udført med deltagelse af SEGES/Landbrug & Fødevarer og DI Digital og førende eksperter fra DTU Compute, DTU Fødevareinstituttet, DTU Veterinærinstituttet, DTU Systembiologi og DTU Management Engineering.