Foto: DTU

Danske universiteter går frem på global rangliste

Ifølge QS World University Rankings er DTU nummer 112 blandt verdens 1000 bedste universiteter.

Med Københavns Universitet og DTU som de øverst placerede danske universiteter, går de fem største danske universiteter samlet set frem i den seneste måling fra QS World University Rankings.

Københavns Universitet er placeret som nummer 72, mens DTU indtager 112. pladsen i verden på ranglisten, der omfatter de 1000 bedste universiteter i verden.

Rankingen inddrager aspekter som universitetets omdømme i den akademiske verden og blandt arbejdsgivere, størrelsesforholdet mellem forskere og studerende, antal citationer per forsker samt andelen af internationale forskere og studerende.

I Danmark ligger København Universitet højest hvad angår akademisk omdømme, mens DTU ligger højest, hvad angår produktivitet målt som antal citationer per forsker.

Blandt de danske universiteter har DTU den største andel af både internationale studerende og internationale forskere og undervisere.