Store eksterne virksomheder ansætter i stigende grad studerende som agenter til at hyre nye ingeniører blandt deres studiekammerater mens de stadig sidder på skolebænken.
Samtidig får universitetet daglig henvendelser fra virksomheder, der ønsker at profilere sig overfor de studerende.
Derfor laver DTU nu et system, som skal formidle kontakten mellem studerende og virksomheder på en god måde. Det sker i form af en indgang fra universitetets hjemmeside, hvor virksomhederne kan gå ind og finde oplysninger om den type af kontakt, de ønsker.
DTU’s prorektor Knut Conradsen mener, at det stigende antal henvendelser viser, at de ingeniørstuderende er attraktive for en meget bred andel af virksomheder, og han er glad for den nye udvikling:
”Vores erfaring er, at den bedste kontakt til studerende opnås gennem et aktivt medspil i deres uddannelsesforløb, hvilket vi opfordrer til. Men hvis eksterne samarbejdspartnere ønsker at investere ekstraordinært i egen profilering på DTU’s campus, kan vi naturligvis også håndtere det.”
Virksomhederne opfordres derfor til at tage kontakt med de relevante institutioner på DTU gennem den nyoprettede portal, der kan findes på:
http://www.dtu.dk/Om_DTU/Eksterne.aspx