Der er netop udført en første evaluering af DTU Innovator, Team Roadrunners deltager i klassen Prototypes. Der var positive tilkendegivelser fra den franske jury, der lovede godt for bilens chancer for at genvinde sikkerhedsprisen. Holdet kæmper nu for at få bilen ud at køre, men når man er det første hold i verden, der benytter denne teknologi, er det ikke så let
Det lover godt for sikkerheden på DTU Innovator. Bilen, der som den eneste i Nogaro kører på DME, Kan meget vel løbe med sikkerhedsprisen, ligesom ”Spirit of Copenhagen” gjorde sidste år ved Shell Eco-Marathon. Juryen havde kun ganske få bemærkninger ved den første inspektion af bilen. Eksempelvis kunne man ved at lave klare afmærkninger ved skallens bevægelige dele, opnå endnu flere point i konkurrencen.
Ved inspektionen af DTU Innovator, påpegede den franske jury overvejende forbedringsmuligheder og ikke mangler ved bilens sikkerhedsudstyr.
Der er dog problemer med at få bilen ud at køre. Der er ganske enkelt ingen, der før har forsøgt at drive en bil med en to-taktsmotor med DME før og holdet har derfor ingen erfaringer at trække på. Det tager dog ikke modet fra Team Roadrunners. Der arbejdes på højtryk for at få den lille stærkt innovative motor i gang. Der er ikke før lavet en bil med en to-takstmotor. som den Team Roadrunners har konstueret. Derfor er arbejdet kompliceret og krævende for de studerende og lektor Jesper Schramm.
Holdet arbejder på højtryk for at få DTU Innovator ud at køre.