German Design Award to DTU's design

Fornem tysk designpris til DTU

DTU's designbureau Urgent.Agency har vundet en German Design Award for bureauets arbejde med at revitalisere, opdatere og videreudvikle DTU's visuelle og corporate identitet.

German Design Award er det tyske designråds internationale pris, som gives til projekter, der repræsenterer pionerindsatser i det internationale design-landskab. En højtprofileret international jury udpeger vinderen blandt de nominerede projekter.

Urgent.Agency har fået prisen i kategorien 'Excellent Communications Design - Corporate Identity'.

Mads Quistgaard, direktør i Urgent.Agency, fortæller om designet: Award 2020

"Vi har hjulpet med at opdatere DTU's brand-identitet, så den er mere velegnet og tidssvarende for DTU som fremtidens tekniske eliteuniversitet. Efter 10 år med en stærk visuel identitet, som havde et solidt udtryk i den analoge verden, har DTU nu fået en ny grundfortælling og en visuel identitet, der passer til et både mere digitalt og menneskeligt DTU. Vi har skærpet det bedste fra det eksisterende design."

German Design Award's jury udtaler i forbindelse med prisen:

"Designet sætter mennesket i centrum. Og brandet præsenteres som levende, ungdommeligt og digitalt med det moderne billedvalg, de moderne illustrationer og en fotoæstetik i høj kvalitet."

Med prisen kommer DTU i fornemt selskab, da virksomheder som f.eks. Mercedes-Benz, Barolo og Porsche, som arbejder med helt andre designbudgetter end universiteter, også er blandt vinderne.

Arbejdet med at opdatere DTU's design foregik i slutningen af 2018 i samarbejde med DTU's kommunikationsbureau We Love People og illustrationsbureauet Benny Box.

Få mere information om German Design Award-prisen til DTU.

Eller besøg DTU's digitale designguide, som Urgent.Agency også står bag.