Ny kampagnefilm fra DTU

DTU har i samarbejde med IHK (Ingeniørhøjskolen i København) fået produceret en film, som led i kampagne, der skal være med til at tiltrække nye grupper af unge til ingeniørstudierne.

 

Du kan se filmen her:

 

(Varighed: 1.42 min.)

 

Med baggrund i regeringens målsætning om, at mindst 50 % af en ungdomsårgang skal have en videregående uddannelse i 2015 har DTU og IHK gennem det seneste år arbejdet sammen om et pilotprojekt om rekruttering af nye målgrupper til ingeniøruddannelserne. Udover filmen, har der blandt andet været satset på at styrke den opsøgende studievejledning, tilbyde aktiviteter for folkeskole- og gymnasieelever på de to uddannelsesinstitutioner og samle en gruppe af studieambassadører, der kan være med til at give information om ingeniøruddannelserne.

Projektet er støttet af Undervisningsministeriet og Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling.

 

Du kan læse mere om projektet på: http://www.tre-komma-fem.dtu.dk/, og finde en artikel om en af studieambassadørerne her.