Singapore. Photo: Colourbox

Aftale med Singapore om fælles ph.d.-grad

Ved rektor Anders Bjarklevs rundrejse til internationale samarbejdsuniversiteter blev der indgået en ny aftale med Nanyang Technological University i Singapore.

DTU og Nanyang Technological University i Singapore har indgået aftale om en ’joint doctorate degree’, som skal støtte op om det eksisterende forskningssamarbejde og medvirke til at udvikle og styrke det. Under rektor Anders Bjarklevs nylige besøg hos en række internationale samarbejdsuniversiteter i Singapore, Hongkong og Australien, besøgte han blandt andet Nanyang Technological University, NTU.

Rektorerne for de to universiteter diskuterede mulighederne for at videreudvikle det eksisterende samarbejde og underskrev samtidig en aftale, som giver ph.d.-studerende fra DTU mulighed for at få en fælles ph.d.-grad fra NTU og DTU. De ph.d.-studerende skal tilbringe minimum ét år på NTU og får en ph.d.-vejleder fra begge universiteter. Aftalen kan anvendes inden for en række udvalgte fagområder, hvor begge parter vurderer, at der er synergi og komplementaritet ved at samarbejde (se boks).

Nanyang Technological University er nummer 13 på QS (Quacquarelli Symonds) ranking og nummer 1 på QS’ liste over bedste unge universiteter.