Foto Thomas Hjort Jensen

DTUavisen skal tættere på læserne

DTUavisen udkom 2. september i et nyt design med et mere varieret indhold og i et mere handy format. Samtidigt indeholder den nye avis et par nyskabelser, der giver DTU’s mange internationale medarbejdere og studerende mulighed for at læse med.

I slutningen af 2012 gennemførtes en omfattende læserundersøgelse blandt DTU’s medarbejdere og studerende for at kortlægge deres holdninger til avisen. På baggrund af undersøgelsen besluttede DTU’s direktion i foråret 2013, at tiden var inde til en relancering af avisen.

Læserne efterlyste bl.a. en mere vedkommende og mangfoldig avis, som går tættere på læsernes hverdag, og det har været det overordnede pejlemærke for udviklingsarbejdet. DTUavisen er efter relanceringen opdelt i sektioner og der er langt flere elementer på siderne end tidligere. Endelig trykkes avisen på tyndere papir i et mindre og mere praktisk format.

For at tilgodese de mange engelsktalende medarbejdere og studerende, indeholder den nye avis et ’engelsk spor’ i bunden af alle sider med korte versioner af hver artikel. Desuden giver kviklinks og QR-koder mulighed for at læse fulde oversættelser af samtlige artikler på mobiltelefon eller tablet.

DTUavisen blev udgivet første gang i 2004, og udkommer 10 gange om året i et oplag på omkring 9000 eksemplarer.

Klik her for at se den nye udgave af DTUavisen.