Nyt om navne

Forskertalenter fra DTU modtager prestigefuld bevilling fra Villum Fonden

Tre unge forskertalenter fra DTU modtager bevilling fra Villum Fondens Young Investigator-program til hver især at opbygge et forskerteam og bidrage med excellent forskning.

Modne træer ligger langs alléen, der deler de fire kvadranter, der udgør DTU's hovedcampus.

• 6-8 mio. kr. gives til talentfulde yngre forskere, der etablerer deres egen forskergruppe for første gang. Ansøgere skal have mellem to til otte års forskningserfaring siden afslutningen af deres ph.d.
  • Programmet bliver annonceret én gang årligt i åben konkurrence med ansøgningsfrist i juni. I 2024 har tre DTU-forskere modtaget YIP.
  • Programmet er i 2021 blevet suppleret med en såkaldt tillægsbevilling kaldet YIP+, der skal sikre en stabil forskerkarriere for de mest talentfulde Villum Young Investigators.

Birgitte Zeuner

Birgitte Zeuner Lektor Institut for Bioteknologi og Biomedicin

Daniël van Denderen

Daniël van Denderen Forsker Institut for Akvatiske Ressourcer