Hvornår

cbruun@dtu.dk

Debatarrangement

DTU Europa-Parlamentsvalgdebat 2024

DTU's Europa-Parlamentsvalgdebat om EU’s fremtid inden for forskning, innovation og store samfundsudfordringer.

Europa-parlamentsdebat på DTU

Europa og verden er i kraftig forandring. Udfordringerne står i kø inden for klima, miljø, energi, forsvar, digitalisering m.v. Innovation og forskning er centrale elementer i løsninger på disse samfundsudfordringer.

• Hvad og hvordan skal prioriteres når forskere og virksomheder kæmper om de 100 mia. kr. der årligt uddeles i EU’s Horizon Europe program?
  • Ingen af verdens 15 største digitale virksomheder er europæiske. Hvorfor falder Europa bagud på innovation ift. USA og Kina, og hvad kan EU gøre for at mindske gabet?
  • Udfordringerne står i kø inden for klima, miljø, energi og forsvar. Hvordan skal EU bidrage med at løse de udfordringer og hvad kan universiteternes rolle være?

Mød kandidaterne Stine Bosse (M), Magnus Barsøe (A), Ulla Tørnæs (V), Kira Marie Peter-Hansen (SF), Niels Flemming Hansen (C), Sigrid Friis Frederiksen (R), Anders Vistisen (O), Jan Kristoffersen (Å) og Frederikke Hellemann (Ø) ved DTU's EP-valgarrangement!

Moderator: Josefine Kofoed Christiansen fra TV2 News

Arrangementet er målrettet studerende, forskere, ansatte ved DTU samt repræsentanter fra interesseorganisationer og andre universiteter.