Life science. Photo by Ousa Chea on Unsplash

Sektorudviklingsprojekt om automatisering inden for Life Science sektoren

DTU er sammen med DI Life Science og LIF i færd med at gennemføre et sektorudviklingsprojekt om automatisering inden for Life Science sektoren.

Formålene med sektorudviklingsprojektet er at udvikle:

• en klar profil på forskningen
  • visioner for forskning i et 5-10 årigt perspektiv
  • forskningsspørgsmål med et 5-10 årigt perspektiv
  • idéer til innovationsprojekter i et 2-3 årigt perspektiv
  • idéer til uddannelsesindhold
  • idéer til proof-of-concepts ved forskere og spin-outs ved studerende
  • et udkast til en kravspecifikation for en forskningsinfrastruktur
  • et roadmap for mulige kombinationer af samfundsudfordringer, teknologier og rammebetingelser.

Resultater

De konkrete mål med projektet er:

• en kort rapport på ca. 30 sider med lige dele tekst og grafik, i et i-paper format
  • en forventning om, at projektet og rapporten vil resultere i udarbejdelse af forskningsansøgninger og positionere DTU forskning ift. eksisterende og kommende call og programmer
  • at DTU generelt og særligt forskerne, som er arbejdsgruppemedlemmer, vil udvikle blivende og stærk kapacitet til at danne partnerskaber med virksomheder, universiteter, GTS-institutter og klynger mhp. fremtidige forsknings- og innovationsaktiviteter.

Organisering

Deltagerne i projektet er en styregruppe med deltagelse af institutdirektører og en arbejdsgruppe med forskere fra DTU Aqua, DTU Bioengineering, DTU Biosustain, DTU Kemiteknik, DTU Compute, DTU Elektro, DTU Engineering Technology, DTU Management og DTU Mekanik.

Senior Vice President – Innovation and Entreprenurship Marianne Thellersen, DTU er formand for styregruppen.

Læs sektorudviklingsrapporten her.

Læs one-pager om automatisering inden for Life Science sektoren.