EuroTeQ Engineering University

EuroTeQ Engineering University er et europæisk universitetsnetværk (Erasmus+) mellem Eindhoven University of Technology (TU/e), Institut Polytechnique de Paris (L’X), Technical University of Munich (TUM), Tallinn University of Technology (TalTech), Czech Technical University in Prague (CTU), HEC Paris (HEC), IESE Business School, University of Navarra (IESE), og DTU. École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) og Israel Institute of Technology (Technion) er også tilknyttet.

Visionen for EuroTeQ Engineering University er at udvikle fremtidens ingeniøruddannelse, som udover dyb teknologisk viden også skal udvide de studerendes horisont, og give dem et entrepreneurielt mindset og en holistisk tilgang, så de kan bidrage til at løse globale samfundsudfordringer.

EuroTeQ partnerne ønsker at skabe et fælles europæisk campus, tilbyde livslang læring og styrke samarbejde på tværs af fagområder for at takle de større udfordringer i det 21. århundrede. Det opnås gennem tæt samarbejde mellem forskere, undervisere, studerende, virksomheder og organisationer.

Læs mere om EuroTeQ

Dorthe Poulsen MacKay

Dorthe Poulsen MacKay Chefkonsulent, Projektleder Afdeling for Forskning, Rådgivning og Innovation Mobil: 93511694