Fysiske hjælpemidler

Hvis du bliver tildelt et eller flere fysiske hjælpemidler (It-udstyr, lampe, læselineal, mm.), som en form for støtte, vil udstyret blive sendt til DTU Lyngby Campus, hvor du skal hente det og ved modtagelsen skal du underskrive en kvittering - en erklæring om lån af hjælpemiddel. Du skal skrive til os og aftale tidspunkt for afhentning.

Undtaget er dog, hvis du får bevilget et bord og/eller en stol. Det vil blive sendt direkte hjem til dig, og du vil efterfølgende modtage en erklæring om lån af hjælpemiddel på mail, som du skal udfylde og returnere til SPS-enheden.

Hvis et hjælpemiddel ikke fungerer

Hvis et hjælpemiddel ikke fungerer, kan vi hjælpe dig med at finde ud af, hvem der skal reparere det. Hvis din computer fra din IT-startpakke går i stykker, skal du kontakte Atea.

Kontaktoplysninger til Atea

 Til Atea skal du oplyse DTU's adresse og EAN-nummer:

Danmarks Tekniske Universitet
Anker Engelunds Vej 1
Bygning 101 A
2800 Kgs. Lyngby
EAN: 5798000430839
ID: SPS-Enheden

Hvis du har modtaget en programpakke og har en privat computer, kan du ikke sende din private computer til reparation hos Atea.

Hvis et hjælpemiddel bliver stjålet

Hvis et hjælpemiddel bliver stjålet, skal du både politianmelde tyveriet og kontakte SPS-enheden på DTU - så hjælper vi med at ansøge om erstatning til et nyt hjælpemiddel.

Når du afslutter dit studium

Har du modtaget it-hjælpemidler skal de leveres tilbage, hvis du enten afbryder eller afslutter dit studium. Du kan IKKE returnere dit støtteudstyr til SPS-enheden, men du vil modtage et brev med anvisning om, hvordan afleveringen foregår. Hvis du ikke modtager et brev eller bliver kontaktet på anden vis, skal du henvende dig til SPS-enheden.